Представиха Правилника за съфинансиране на културните проекти на община Бургас
Автор: Екип Burgas24.bg 15:44 / 05.11.2013Коментари ()1128
©
Постижимост на поставените цели, план за реализация на проекта, оригинална творческа концепция, иновативност, художествена стойност и техническа обезпеченост, която включва човешки ресурс, техника, инфраструктура и др. Това са критериите, по които ще се оценяват културните проектни предложения на организации и артисти на свободна практика от община Бургас.

Критериите са залегнали в Правилник, специално разработен от културни експерти към Община Бургас и представители на различни неправителствени организации. Той беше представен днес в присъствието на всички заинтересовани страни.

Правилникът е приет с решение на Общинския съвет на 23.07.2013 г. и включва реда и условията за предоставяне на финансови средства за съфинансиране на културни проекти на територията на община Бургас.

"Това е една нова инициатива, която е насочена изцяло към гражданското общество, а обсъждането на Правилника е първата от поредица стъпки, които ще бъдат предприети в посока подобряване на културния обмен в Община Бургас", заяви зам.-кметът по култура и образование Йорданка Ананиева.

"Приветствам всички творци да се ангажират и да участват в този публичен диалог, защото Правилникът подлежи на промени и усъвършенстване, ако се установи, че такива са наложителни", уточни още зам.-кметът.

Годишният размер на средствата за подкрепа на проекти в областта на културата ще се приемат ежегодно от Общинския съвет с бюджета на Община Бургас. Финансовите средства ще се предоставят след провеждане на конкурс, проведен по реда и при условията на Правилника.

Сесиите за приемане на проекти са две. Първият период е с краен срок за подаване на документи - 30 март, краен срок за разглеждане на предложенията - 20 април и срок за изпълнение - 15 септември.

Вторият период за подаване на документи е 30 юли. Крайният срок за разглеждане на предложенията ще бъде 20 август, а срокът за изпълнение на проектите - 30 ноември. 

Седемчленно жури ще разглежда всяко проектно предложение. Комисията е в състав - двама общински съветници /Илияна Гъбева и Диян Димов/, един представител на общинска администрация, двама представители на културни организации /Александър Текелиев, директор на Опера Бургас и Николай Дубаров - главен художник към Община Бургас/ и двама външни експерта, определени от неправителствените организации.

На срещата стана ясно, че Общината ще предоставя и капацитета на своите собствени бази, които са подходящи за провеждане на културни събития - МКЦ, Дома на Нефтохимика, КЦ "Морско казино". В текущия ремонт на Летния театър е предвидена отоплителна инсталация, която ще позволява провеждане на събития и през зимния сезон. След реконструкцията, остров "Св. Анастасия" също ще се превърне в привлекателно място за културни и творчески изяви.

Правилникът за съфинансиране на културните проекти, както и формуляра за кандидатстване, вече е достъпен и може да се види в официалния сайт на Община Бургас в подразделение "Култура" - http://www.burgas.bg/.

На пресконференцията присъстваха още Димитър Маджаров - директор ОП "Летен театър, фестивали и концерти", Малина Поповска - директор на дирекция "Бюджет и финанси", Златина Караиванова - началник отдел "Бюджет", Петя Стойкова - хореограф на танцова формация " Дюн" и др.



Още новини от Новини от Бургас:

https://www.burgas24.bg/novini/burgas/Predstaviha-Pravilnika-za-sufinansirane-na-kulturnite-proekti-na-obshtina-Burgas-462649
Copyright © Burgas24.bg. Всички права запазени.