След мониторинг: Основният замърсител на бургаското пристанище е канализацията | ||||||
| ||||||
Той участва на семинар за въвеждането на съвременни стандарти за опазване на околната среда на пристанищата организиран от Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура". Проф. Марински обясни, че особено при проливни дъждове преливници преливат и се излизават в морето. Проблемът, който касае предимно старата част на порта не е голям и като цяло околната среда отговаря на изискванията. Йордан Костадинов, изп. директор на фирмата, която подпомага извършването на мониторинга, посочи, че проблемите са дребни и постепенно трябва да бъдат разрешени, но няма нищо тревожно около пристанището. Самата система за мониторинг, която бе изградена по проекта ECOPORT 8 дава два пъти дневно информацията за околната среда в порта. Идеята е след време събраната информация да послужи за сертифициране на пристанището, като такова решило екологичните си проблеми. Самият проект ECOPORT 8 приключи и се явява продължение на настоящия TEN_ECOPORT финансиран от Транснационалната оперативна програма "Югоизточна Европа 2007 - 2013 г." Рента Тонич, ръководител на екипа за изпълнение на проекта, от страна на държавно предприятие Пристанищна инфраструктура посочи, че днес на семинара, се цели главно заинтересованите страни да представят своите гледни точки и проблеми във връзка с опазването на околната среда. Целта е да се създаде работна група и да се информират с резултатите заинтересованите страни. На семинара са поканени представители на Басейнова дирекция, на община Бургас и на област Бургас, фирмата която подпомага мониторинга, кап. Живко Петров, директор МА-Бургас, кап. Марин Петров, който ще запознае присъстващите с процеса на сертифициране на порта, но не и представители на ВиК дружеството в града. Източник: Радио "Фокус" |