© Bulfoto | | Сигнали предимно от други региони на страната са получавани в центъра на единния спешен телефон в Бургас относно снощното земетресение, каза Наталия Миткова директор на единния спешен телефон в Бургас.
"От нашия регион сравнително малко бяха сигналите, но тъй като центровете са взаимозаменяеми и когато се пренатовари единият от центровете другите поемат трафика на обажданията. Най-вече сигналите бяха от Софийско, Радомирско и Пернишко. Хората бяха изплашени. Веднага преконфигурирахме работните смени още в малките часове на нощта. Направихме опертивка със служителите, като гражданите, които бяха притеснени ги разпитвахме по-детайлно, защото звънейки при нас ние ги пренасочваме към службите за спешно реагиране т.е. към хората, които директно ще им помогнат. Но тези служби също са с ограничени екипи и за това от наша страна се наложи повече да разпитваме хората, за да разберем точно от какво имат нужда дали от пожарна, или от общински служби за описване на щети, или от спешна медицинска помощ", каза Наталия Миткова.
Тя допълни, че на телефон 112 са получавани сигнали и от граждани на Бургаски регион, но те са били повече от притеснени хора, които са научили за земетресението.
"В тази критична ситуация за страната и в момента не бих отбелязала, че имаше голям трафик от Бургаско в сравнение със София, Перник и Радомирско. Получавали сме сигнали от граждани от най-различна възраст, като повечето звъняха за информация, след като са констатирали, че има земетресение. Съответно нашите служители направиха всичко възможно да ги успокоят, че няма абсолютно никакъв проблем за нашия регион и съответно силите и усилията ни бяха насочени към хората от бедстващия регион", допълни още Наталия Миткова.
Източник: Радио "Фокус" |