© | | "Концесията на летищата в Бургас и Варна е добър пример за публично-частно партньорство", каза министър Ивайло Московски, по време на официалното откриване на рехабилитираната писта на Летище Варна. По думите му за изграждане на транспортна инфраструктура са необходими колосални суми, които държавата няма как да осигури. В областта на железопътната инфраструктура успяхме да осигурим европейско финансиране, но за летища и пристанища, концесията е най-добрият подход, допълни Ивайло Московски.Според него използването на механизмите на публично-частното партньорство е политика, която би довела до бързо и качествено модернизиране на приоритетните транспортни обекти, каквито са летищата. Той изрази увереност, че предвидените от концесионера инвестиции ще превърнат летищата Варна и Бургас в модерни европейски аеропортове и ще доведат до увеличаване на пътниците и привличането на нови авиокомпании.
"Когато получихме графиците от концесионера, имахме известни притеснения относно сроковете, но благодарение на "Фрапорт" рехабилитацията на пистата беше завършена с необходимото качество и в срок", каза Ивайло Московски. Той изрази увереност, че строежът на новите терминали в Бургас и Варна също ще бъдат пример за добро изпълнение.
На официалната церемония присъстваха депутати, дипломати, представители на изпълнителната и местната власт, на авиационния и туристическият бранш и др.
Летище Варна приключи инфраструктурния проект за рехабилитация на пистата за излитане и кацане в края на миналия месец. В подготовката и изпълнението на проекта концесионерът "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД е инвестирал близо 40 млн. лв.
По време на строителството бяха положени общо около 150 000 тона асфалт, бе извършено разширение на страничните ивици за безопасност на пистата, бе изградена нова дренажна система и извършена пълна подмяна на светотехническата система на пистата на летище Варна.
Специално за реализирането на проекта, в близост до летището, бяха построени нови, модерни инсталации за производство на полимер модифициран асфалт с капацитет 240 тона на час.
В момента се извършват анализи, които да покажат дали е икономически целесъобразно концесията на пристанище Варна и в какъв обхват да бъде тя, коментира още транспортният министър. По повод бонусите, взети от служители на ведомството му, той увери, че вече са върнати. От незаети щатни бройки и икономисан фонд работна заплата беше раздадена по една допълнителна заплата през октомври или ноември месец, поясни Московски.
Въпреки че се очакваше за събитието да дойде лично премиерът Бойко Борисов, визитата му бе отложена. Според неофициалната информация причините са здравословни. От началото на тази година обаче Борисов за втори път отменя посещението си във Варна. Първият път това се наложи поради лошите метеорологични условия.
Източник: в. "Черно море" |