КЗП с 1000 проверки по Южното Черноморие за близо 2 месеца | ||||||
| ||||||
"Това е така може би защото заведенията и местата за развлечения се посещават по масово, а другите са ол инклузив и има друг начин за обслужване. Основно нарушение в местата за настаняване е че цените на нощувките и услугите не са обявени на видно място, а при заведенията нарушенията са предимно за това, че вида на обекта не кореспондира с удостоверението за категоризация. Друго нарушение е там че вида и надписите на заведенията въвеждат в заблуда клиентите-изискване в закона за туризма, което завършва със санкция. Липса на лист и карт меню с грамажи и предоставяне на туристически услуги в некатегорийни обекти са други нарушения. За съжаление това нарушение още съществува но при обекти които са временни", посочи Елчинова. По думите й има проблеми които са характерни при общините -общините не изпълняват законоустановения срок от 14 дни в закона за туризма за произнасяне по представяне на заявления за категоризация на туристически обекти. Голяма част от общините не спазват този срок. Друго нарушение е че туристическите обекти се категоризират с вид който не фигурира в закона за туризма. Срещат се и много технически пропуски в удостоверенията за категоризация по отношение на правно-организационната форма на фирмите, не се изписва правилно фирмата. Освен това издават се удостоверения за категоризация на обекти, където има несъответствие по наредбата за категоризация -дадения обект получава категоризация, определени звезди без обаче да покрива изискванията за тази категоризация. Другото е че в удостоверенията за категория се изписва само вида на обекта, но не и наименованието на обекта. На срещата инициирана от Регионална туристическа камара и Комисията за защита на потребителите присъства само един представител на туристическия бранш. Източник: Радио "Фокус" |