© Impact Press Group | | По Южното Черноморие, като изключим Община Бургас, основните проблеми са свързани с неспазване на сроковете за категоризиране на туристическите обекти и даване на удостоверения за категоризация с вид, който не е упоменат в Наредбата към Закона за туризма. Това е предпоставка за нарушаване на икономическите интереси на потребителя, заяви в Слънчев бряг председателят на Комисията за защита на потребителите Дамян Лазаров.Той представи отчет за контролната дейност извършена през Лято 2010 г. и обсъди с представители на общините и на туристическия бранш проблемите в курортите и как да бъдат решени през този сезон.
859 проверки на туристически обекти са извършени през миналата година на територията на Бургаски регион и са съставени 153 акта. От май до сега КЗП - Бургас е проверила 196 туристически обекта, като са констатирани 20 нарушения. Те са два пъти по-малко сравнено с миналата година.
"Качеството в туризма е предварително формирано очакване, което трябва да бъде удовлетворено", коментира още председателят на КЗП.
Лазаров посочи като основни нарушения - нерегистрирането на туристите, наличието на надписи със заблуждаваща информация, цените на нощувките не се обявяват на рецепцията, некатегоризирани заведения за хранене и развлечения. При проверка на хотел в Несебър например, при наличието на 400 туристи са били регистрирани само 35 лица.
През цялото лято ще се извършват съвместни проверки с Националната агенция по приходите, Държавната агенция по безопасност на храните, Агенцията по лицензиране на туристическите обекти, Инспекцията по труда и др.
От днес започват да функционират и изнесените приемни на КЗП по курортните селища и те ще приемат сигнали и жалби през цялото лято.
Източник: Дарик |