Информационният център на НАП е обслужил над 100 000 клиенти | ||||||
| ||||||
Най-натоварени са били служителите на Информационния център в последните дни преди изтичането на сроковете за подаване на годишните декларации, като дневно са обслужвани по над 4000 клиенти. Въпреки натоварването от колцентъра отчитат запазване на нивото на обслужените запитвания. За периода обслужените запитвания към общия брой отправени въпроси към Информационния център на НАП е над 95%. Над 70% от постъпилите запитвания са свързани със задължението за деклариране на годишните доходи, получени през 2010 г. от физически и юридически лица, както и за изискванията за попълване на годишните декларации и начините за подаването им. Много въпроси е имало и за възможностите и начините за внасяне на дължимите данъчни и осигурителни задължения. Над 80% от клиентите, ползвали услугите на колцентъра на НАП в периода на данъчно-осигурителната кампания, са физически лица. На телефон 0700 18 700 гражданите могат да получат актуална и компетентна информация за срокове за деклариране и плащане, указания за попълване на декларации и документи, въпроси свързани с ползване на електронните услуги на НАП, справки за здравноосигурителния статус, сигнализиране за данъчни или осигурителни нарушения или корупция, както и на много други въпроси. |