Максималната цена на километър няма да притесни нелоялните превозвачи, смята експерт | ||||||
| ||||||
"Но тя не е реална. В крайна сметка искаме да гоним Европа. От друга страна при цена 2,50 лева на гориво цена от 1, 10 лева не е нормален таван. Няколко пъти съм казвала, защо беше необходимо общината да определя такива прагове. Общинската администрация на какво може да повлияе? Не може да влияе нито на цената на горивото, нито на цената на консумативите, на частите. За мен не е нормално общината да определя максималния праг на такситата. По повод нелоялните таксита те си имат други методи и този праг по никакъв начин не може да ги ограничи. Всички знаем, че те си имат допълнителни устройства в автомобилите и може да пише че возят на петдесет стотинки, а всъщност да е на два и петдесет. Според мен е необходим орган който да функционира и да ги проверява тези неща", каза Христов. Той допълни, че в момента по-необходимо е да има не максимален, а минимален праг, тъй като някои компании возят на много ниски цени и реално погледнато не могат да покрият само разходите си . "Нереално е да работиш на 40-50 стотинки. Ако някой може да покаже как става това- моите уважения.От общината казаха ние да се направим минималния праг, но в момента както се казва е "бой за клиенти", тежки времена са и всеки гледа да оцелява", допълни още Иван Христов. По думите му за да се повиши стандарта и качеството на обслужване тарифата трябва да е над 1, 10 лева. Той даде за пример Италия, където горивото е 1,50 евро, а още с качването на такси ти взимат три или шест евро. Според него не може в България горивото да е 2,50 лева, да се плаща 400 лева заплата и същевременно да има високо качество на обслужване. Източник: Радио "Фокус" |