Математик: 20 000 деца на година излизат без знания от прогимназията | ||||||
| ||||||
Математиката обаче е последователна наука, допълни той. "Тя става трудна, когато се появят пропуски. Трябва да се учи математика от рано, защото тя не може да се навакса“, заяви д-р Тодоров. В момента се наблюдава голям интерес към кандидатстване с математика след 4. клас – около 20-30% от децата желаят да учат математика след 4 клас. Проблемът обаче е, че има огромен недостиг на места в математическите паралелки в четирите големи града на България. "Ако приемът се разшири, броят на желаещите вероятно ще бъде по-голям. Има значителен брой талантливи деца, които остават извън приема. Проблемът е, че тези деца, които са положили огромни усилия, които са много мотивирани в 4. клас и имат страхотни резултати, изведнъж ги демотивираме. Ние им казваме "Не е достатъчно“, а то е достатъчно. Покрай тези деца можем да създадем допълнителни паралелки към средните училища, за да може този талант да бъде развит. Няма друго решение, освен допълнителни паралелки в средното училище“, смята д-р Тодоров. Заради демотивацията на неприетите деца след 5. и 7. клас те загубват интерес към математиката. Материалът става и по-труден, допълни той. Резултатите от националното външно оценяване след 7. клас показват, че 40% от децата нямат абсолютно никакви знания. "20 000 деца на година излизат без знания от прогимназията, още в 7. клас“, посочи математикът. Учителите, които имат опит с разширено преподаване на математика, са учителите от математическите гимназии. "За всички останали това е една тема табу. Напълно ги разбирам, че не искат самосиндикално да започнат. Трябва да се работи и с учителите“, допълни Тодор Тодоров. |