Един от най-добрите български пилоти коментира катастрофата с десетки загинали в Южна Корея | ||||||
| ||||||
Ето какво пише Бакалов в страницата си във фейсбук: "Изказвам най-искрени съболезнования към семействата и близките на загиналите при трагичния инцидент с Jeju Air 2216. В такива моменти думите не стигат, за да опишат болката и загубата. Въпреки това бих искал да споделя информация за една изключително рядка, но важна авиационна ситуация – как протича кацане без изкаран колесник и защо такива случаи обикновено завършват успешно и без жертви. Обичайно самолетите разполагат с резервен механизъм за спускане на колесника – т.нар. Gravity Gear Extension. Той използва силата на гравитацията и въздушния поток, за да освободи колесника, ако стандартният хидравличен или електрически механизъм откаже. Ако и този метод не проработи, екипажът е обучен за извънредно кацане, познато като "кацане по корем“, и следва строго определени процедури, за да осигури безопасно приземяване. В такива ситуации пилотите информират контрола на въздушното движение и подготвят пътниците за извънредното кацане. Самолетът обикновено кръжи, за да изгори излишното гориво, което намалява теглото и риска от пожар при приземяване. При самото кацане пилотите се стремят да приземят самолета внимателно и равномерно на корпуса му, с възможно най-ниска скорост и на възможно най-дългата писта. Аварийните служби са в готовност на място за незабавна реакция. Благодарение на здравата конструкция на самолетите и професионализма на екипажите, такива кацания почти винаги завършват успешно. През 2024 г. имаше два подобни успешни случая, като за единия съм направил видео в YouTube. В момента има много въпроси около приземяването. Както винаги, в такива ситуации трябва да се изчакат резултатите от разследването, които често отнемат месеци или дори години," допълва Бакалов. |
Още по темата: | общо новини по темата: 3 | ||||||
|