Месар: Колбасите и каймата трябва да са червени, но сивото е по-добро | ||||||
| ||||||
Потребителите често приемат, че цветът на продукта показва неговата свежест. Клиентите често избират да избегнат първите парчета месо, тъй като вярват, че цветът е индикатор за качеството. Всъщност обаче цветът се дължи на естествени химични процеси, свързани с кислорода, а не на реална промяна в качеството на месото. Индустрията продава фалшиви вярвания "Клиентът не разбира и не го обвинявам. Но той трябва да вземе предвид, че гледа на процес, който няма нищо общо с качеството на колбаса или месото. Става въпрос само за външния вид. И все пак индустрията ни учи: колбасите и каймата трябва да са червени" - обяснява месарят Франц Фол. Каймата от супермаркетите е примамлива за купувачите именно с яркочервения си цвят, за разлика от леко сивкавата кайма от месарските щандове, която е там от известно време. Това, което често пренебрегваме, е фактът, че хранително-вкусовата промишленост може лесно да ни измами. Години наред рекламната индустрия ни предлага продукти, които ни дават идеята, че прясното, висококачествено месо винаги трябва да е ярко червено. Поради това много хора започват да се притесняват от месо, което е бледо, сиво или кафяво. Светлочервеният до розов цвят предполага свежест и високо качество за много потребители и индустрията използва това възприятие, за да създаде впечатление за прясно и сочно месо. В повечето случаи подобни промени в цвета не означават проблем с качеството. Сивкаво срещу червено Много меса от супермаркети са обработени с кислород или други вещества, за да запазят цвета си по-дълго. Този процес, наречен "освежаване", често прикрива реалното състояние на месото. Месото съдържа миоглобин, протеинът, отговорен за червения му цвят. Когато месото влезе в контакт с кислород, миоглобинът се окислява и месото може да стане сиво до кафяво. Това често се случва с прясно нарязано месо, което не е било пакетирано или съхранявано във вакуумна опаковка. Източник: Zdrave.to |