50 000 посещения по-малко в офисите на НАП | ||||||
| ||||||
Освен това служителите на Информационния център са отговорили на над 4000 въпроса, постъпили на електронния адрес за въпроси. Според официалната статистика на колцентъра, обслужени са над 95% от всички обаждания насочени към центъра в рамките на работното му време. Средната продължителност на един телефонен разговор е била 4 минути, а над 90% от обадилите се са останали доволни от получената информация. Най-честите въпроси, чиито отговори са потърсили клиентите на НАП от колцентъра, са свързани с удържането на данък на наемодатели. Хората са се интересували също от подробности около облагането на субсидии за земеделски и тютюнопроизводители, както и от въпроси, свързани с промяна в Националната класификация на професиите и длъжностите и изискванията към подаване на уведомления за нови и прекратени трудови договори. Клиентите на НАП са се консултирали със служителите от информационния център на НАП и във връзка с последните промени в Закона за данък върху добавената стойност. На 0700 18 700 клиентите на НАП могат да правят денонощно и автоматични справки за регистрираните по ДДС фирми, както и да проверят здравноосигурителния си статус. За първите два месеца на 2011 г. автоматична проверка на здравния си статус са направили 12 337 лица, а 2000 клиенти са проверили дали контрагентите им са регистрирани по ДДС чрез 0700 18 700. Информационният център на НАП е с работно време от 8.00 до 17.30 ч. всеки делничен ден, като обаждането се таксува на цената на един градски разговор и според тарифния план за абонати на мобилните оператори. Запитвания могат да се изпращат и на имейл адрес: infocenter@nra.bg. |