Запрянов: Апелът ми е 51-вото Народно събрание да увеличи заплатите, ако искат да имаме налична армия | ||||||
| ||||||
На база докладите служебният министър обобщи няколко основни проблема: "Първият е хроничният недостиг за летателна дейност. Наличният брой не са достатъчни за поддържане нивото на пилотите и изпълняване на летателна подготовка. В началото на войната в Украйна самолетите МИГ-29 останаха без поддръжка. По отношение на Западната техните, те са зависими зависима заради финансовия ни ресурс", каза той. Според него сериозен проблем е изтичането на кадри от страната заради заплатите. Апелът е 51-вото Народно събрание да увеличи заплатите, ако искат да имаме налична армия. "Третото направление посочва, че са остарели част от нормативните ни документи за отчитането и провеждането на летателната дейност", коментира той. По думите му докладът констатира, че подготовката на новите курсанти не е обвързана с институционалния контрол. "Военното училище не е подчинено на Министерството на отбраната, която грешка е от 2003 година", разясни Запрянов. "След този доклад аз мисля, че имаме много голяма яснота какво трябва да се прави оттук нататък. Моят апел е "Не всичко е пари! Пари е летателната отговорност на апаратите", заяви още той. Министърът на отбраната коментира и авиокатастрофата край "Граф Игнатиево": "Не знам кой казва, че е закъсняло разследването за инцидента "Граф Игнатиево". Прокуратурата продължава да работи, Министерството на отбраната по никакъв начин не иска да се бърка в работата им. Ние сме предоставили информация, прокурорът сам ще реши дали е събрал достатъчно доказателства. Ние представително и отговорност предоставихме доказателствата за инцидента. Събираме съответната информация, събираме и предоставяме на прокуратурата", заяви служебният министър. "За съжаление се допусна за тази летателна катастрофа", подчерта Адмирал Емил Ефтимов. И добави: "Когато внесохме инвестиционната програма в новия парламент, финансовите рамки не ни позволиха да включим учебно боен самолет, който да минимизира рисковете. Предстои командването на ВВС да предостави учебна подготовка, която да минимизира риска за новите пилоти". Лора ДИМИТРОВА |