Сагата с шофьорите на тежкотоварни автомобили: Задължени ли са да минават през буферните паркинги? | ||||||
| ||||||
Във Видин шофьорите потвърждават, че единственият вариант да преминат през границата е преди това да влезнат в буферния паркинг. "Вариантите са два – или влизаш в паркинга или ти трошат фаровете по-надолу след моста", каза един от тях. При Русе казват, че часовете са съкратени за преминаване от момента, в който се влезе в Русе, до преминаването през граничния пункт. "Около 6 часа стоях на първия паркинг. Задължително е, иначе не ви пускат",каза един от шофьорите. "Редът е през буферния паркинг. Първо да си вземем номер и след около 5 часа отиваме на границата", каза друг за последователността на дейностите. "Всеки камион е спокоен да изчака там, където намери за добре. Не е задължен да изчаква в паркинга. Номерцата за виртуалната опашка са напълно безплатни и никога не се е заплащало за тях. Ние уведомяваме шофьорите кога е техният ред. Всеки има 12 часа да премине границата, след като излезе реда на виртуалната опашка. Никой не е принуждаван да спира точно тук. Всеки е свободен да спира, където желае. НАП ни провери за 4 път тази година нямаме нарушения", заяви пред NOVA управителя на базите на един от буферните паркинги Валери Христов. Припомняме, че министър-председателят Димитър Главчев създаде работна група със задачата да предложи трайно решение на проблема с буферните паркинги за тежкотоварни автомобили по граничните контролно-пропускателни пунктове. Целта е да бъдат предприети и спешни мерки за облекчаване на трафика, максимално да се намали времето за изчакване, да се осигури равнопоставеност на товарните превозни средства и предвидимост в процеса на обработката им. |