Приложението "еЗдраве" с нови услуги на пациентите | ||||||
| ||||||
"С новата функционалност България се нарежда в челните места по електронизация за достъп до здравното досие“, подчерта доц. Стефановски. По думите му, модулът, разработен от екипа на "Информационно обслужване“ АД, е много сериозна стъпка в процеса на дигитализация на страната ни. Целта му е да подпомогне предоставянето на персонална грижа и проактивна помощ за потребителите на здравни услуги, така че те да имат възможност за дълъг и пълноценен живот. Приложението е напълно персонализирано и ще напомня на своите потребители чрез нотификация, в зависимост от техните индивидуални характеристики (пол, възраст) какво им се полага в рамките на профилактичните прегледи, покрити от Здравната каса. По този начин ще се повиши здравният статус на пациента и неговата лична отговорност към здравето. Персонализираният план обхваща както възрастните лица, така и новородените от момента на тяхната регистрация в модул "Болничен престой“ на системата. Новите функционалности ще са напълно активни от началото не месец септември. Заедно с надграждането на платформата ще стартира и новият начин за сдвояване на електронното пациентско досие с мобилно устройство. До този момент достъп до мобилното приложение "еЗдраве“ бе възможно само чрез Квалифициран електронен подпис (КЕП). От началото на септември всеки гражданин, който иска да има достъп и контрол над здравното си досие, ще има възможността да извърши т.нар. сдвояване като еднократно посети най-близкия за него офис на ИО, Районната здравноосигурителна каса (РЗОК) или Регионалната здравна инспекция (РЗИ) по постоянен или настоящ адрес. Необходимо е да носи валиден личен документ. Процесът ще отнема много малко време и ще е напълно безплатен. |