Експерти: България трябва да популяризира културно-историческото си наследство | ||||||
| ||||||
Тя допълни, че трябва да се помисли за това как най- добре да бъде "опакован" продуктът, който имаме за да може да се привлекат повече туристи. Предстои и много работа с разработването на стратегия за развитието на културния туризъм от национален мащаб до общините, които също трябва да имат своя регионална стратегия за представяне на местното си наследство. Да се привлекат и туроператорите, които да представят и рекламират всеки един град в пълното му наследство тъй като в момента много често те предлагат само тези обекти, музеи и църкви от които имат комисионни, и голяма част от културно-историческото ни наследство остава скрито за туристите, посочи Колчева. "Пристигайки в градовете туристите често виждат една църква, която е емблематична или даден обект, а от там нататък имат свободно време да ходят да пазаруват. В това няма нищо лошо и това е туризъм, който носи приходи за държавата ни, но в крайна сметка музеите, галериите, паметниците на културата това са нещата, които носят в действителност добрия имидж на държавата и съответно популяризирането й. От там съответно ще се очаква добавената стойност в туристическата услуга т.е. хората да похарчат допълнително пари по време на своя престой, а не да платят само "ол инклузив" и от нищо друго да не се интересуват. "Туроператорите са онази брънка в туризма, които по най- добрия начин могат да представят, културно историческото ни наследство и да го продадат на туристите", каза Диана Колчева. Източник: Агенция "Фокус" |