Емил Джасим: Трябва да насърчаваме силните страни на ученика | ||||||
| ||||||
"Ковид пандемията нанесе щети в много сектори и образованието не бе пощадено. Трябва обаче да обърнем внимание, че България става по-зле не само спрямо себе си, но и спрямо други държави. Не знам защо има изненада – образованието ни не е реформирано в последните 15 години. Голямата реформа през 2007 г след учителската стачка бяха матурите – випуск 2008 беше вторият, на който преподавах. Те за пръв път се явиха на тези матури“, поясни Джасим. "Нима последва анализ на резултатите? Не – последва повтаряне и допълнително натоварване. Предложението за допълнителен тест за изходно ниво в 8 клас и за входно ниво в 9 клас на МОН е във връзка с PISA. Всъщност се опитваме да лекуваме пациент с изследване. Идеята на изследването е да назначи лечение, а ние даваме допълнителни изследвания под формата на тези нива“, смята Джасим. Обвиняваме учениците, родителите, учителите – тя системата боледува, а лечението зависи от МОН, смята той. "Нямаме цел – не сме казали че искаме здрава образователна система, която да подготви хората за обществото. Дано започнем наистина да говорим за проблема – ако тези резултати ще ни стреснат, нека им обърнем внимание и работим за решаване на проблема“, каза още Емил Джасим. "Каква е целта на това, едно дете да учи 12 г. от живота си? Това са много важни години. Придобитото до 18-годишна възраст е най-важното, което остава в паметта цял живот“, заяви образователният експерт и преподавател. "По всичко можем да вкараме в методиката важните теми, които вълнуват хората сега и в бъдеще. Предприемачеството го има в учебните програми, но въпросът е как ще се преподава. В моето училище всяка сряда клубът по готвене предлага на благотворителен пазар продуктите, сготвени по време на ателието по готварство. Извънкласните дейности трябва да бъдат насърчавани“, каза още Емил Джасим. |