Министър Цоков: Обмисляме екшън планове за повишаване на езиковата интеграция при учениците | ||||||
| ||||||
Обмисля се изработване на индивидуални екшън планове за училищата, особено за тези, където преобладават деца, чийто майчин език не е българският. Тези екшън планове ще предвиждат възможности за подкрепа на тези учебни заведения. "Трябва да мислим как да помогнем на тези учебни заведения и педагогическите специалисти, а не да започваме с проверки", заяви образователният министър. За да се подобри качеството на образованието като цяло се работи по изработването на стандарт за качеството на образователните институции и отделните педагози, поясни проф. Цоков. Според него образователното неравенство и липсата на достъп до качествено образование нарастват. "Промяна в нормативната наредба ще позволи на училищата да се развиват, ако се определи точно какво е качествено образование и в него да се включи личностното развитие на ученика и неговия напредък", категоричен бе министърът. Друг основен приоритет, по който работи МОН, е създаването на позитивна среда в училище и развитието на социално-емоционалното учене. Министър Цоков съобщи, че след пандемията, статистиката за емоционалната среда в образованието е стряскаща. С 35% са нараснали случаите на насилие срещу ученици, с 25% - срещу учители, а опитите за самоубийство при децата - със 100%. "Нараства неспособността на децата да се справят със своите емоции и с емоциите си в групата. Създаването на позитивна среда за учене ще намали агресията, а социално - емоционалното учене и създаването на социални и емоционални компетентности ще позволи на учениците да се интегрират успешно в обществото и на пазара на труда", каза в заключение проф. Галин Цоков. Той бе гост на единайсетото издание на ПАНИО в Хисаря. В рамките на тази академия се пробват различни политики, които впоследствие могат да бъдат внедрени в образователните нормативни уредби. |