Емил Джасим, преподавател: Децата не са научени да мислят критично | ||||||
| ||||||
По думите му резултатите от НВО след 7 клас не са изненада. Оценките от националния зрелостен изпит, особено по БЕЛ, са слаби. "В света има консервативни оценителни системи, при които се преминава на 60%, оценителни системи, при които се преминава на 50%, и много либерални, при които се преминава на 40%. При нас се минава на 23%. И ако ние приемем, че средната оценка е около 30%, това означава, че е абсолютно слаба. Децата не са научени на функционална грамотност, да мислят критично и да се справят със света“, коментира той резултатите. В училището и образователната система важи принципът за движение на група в планината, посочи Емил Джасим. "Когато една група се движи в планината, тя се движи със скоростта на най-бавния. И тук идва проблемът – тя не се движи със скоростта на най-бързия. Проблемът е, че най-ниските оценки са твърде ниски. Това, което трябва да направим, е да опънем една защитна мрежа и да не позволяваме никой да не изпада през нея“, смята той. Емил Джасим коментира авторитета на учителите. "Има едно много важно правило и това е, че учителят е пълновластен господар в класната стая. И тук не става въпрос за някакъв нормативно наложен авторитет, а за това един учител да може да плени вниманието на учениците. Никой не може да наложи авторитета на учителя, освен самият той“, смята преподавателят по история. Необходимо е истинското осъвременяване на учебните програми, откъдето ще дойде и самочувствието на учителите. |