Гроздан Караджов показа нови документи по казуса АМ "Хемус" | ||||||
| ||||||
По думите му това е решено на среща, на която са присъствали Караджов и негов заместник, финансовият министър Асен Василев и настоящият регионален министър Андрей Цеков като негов заместник, премиерът Кирил Петков и двама негови съветници, Лена Бориславова и министърът на вътрешните работи Бойко Рашков. "Това е протоколът на срещата – създава се работна група, която има за цел да изработи проектозакон под надслов "Закон за довършване на открадната магистрала“. Законопроектът важи за всички лотове на АМ "Хемус“ и има задачите да позволи довършването на строителните дейности при условия на сключените договори, инхаус договори и т.н.“, обясни Караджов. Той отговори на настощия регионален министър Андрей Цеков по повод казаното от него пред bTV, че предишните министри на регионалното развитие и благоустройството не са имали политическа воля и морална решителност инхаус договорите да влязат в съда. "Доказателство №2 е писмо, което съм изпратил в първия месец, когато съм станал министър, то е адресирано до министър-председателя, финансовия министър и министър Рашков. В това писмо ясно съм заявил, че тези инхаус договори са сключени в нарушение на закона за обществените поръчки и следва да бъдат прекратени. Не само, че не съм бездействал, а съм информирал и Кирил Петков, и Асен Василев, и Бойко Рашков“, посочи Гроздан Караджов. По думите му именно мнението на Цеков е било да не се прекратяват инхаус договорите. Караджов коментира и казаното от Цеков за сроковете за прекратяването на договорите. "В закона за обществените поръчки в чл. 225 се казва ясно и точно, че когато едно възлагане с публични средства е направено без състезателна процедура, то може да бъде унищожено, но до два месеца от узнаването или не повече от една година от сключването на договорите. Първият договор е сключен през 2018 г., вторият – 2019 г., третият 2020 г. Аз съм станал министър много по-късно от това“, коментира той. Според Гроздан Караджов инхаус договорите могат да бъдат развалени, но не трябва. "Това, което се случва в момента е, че изведнъж за всички тези договори ние ще платим 30% отгоре. Това са 1 млрд. лв. За 1,2 млрд. лв. е договорена цялата "Хемус“, т. е. без да построим нито един метър ще платим още една "Хемус“. Резултатът е, че всички магистрали, които строим сега ще станат с 2-3 години по-бавно и с 30% по-скъпо“, каза още Караджов. |
Още по темата: | общо новини по темата: 107 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/18 ] следващата страница |