Предприемач: В България много хора са готови да дадат пари за полезни храни | ||||||
| ||||||
Тази грешка е направил и той самият при стартиране на бизнес с брат си – производство на здравословни шоколади. Първите няколко години е било трудно, призна предприемачът. "Подценихме го като екип, мислехме, че много бързо ще се получат нещата. Много хора трябва да купуват тези шоколади, за да може това да има някакъв ефект върху бизнеса, върху развитието му, върху околната среда. Докато се достигне този момент, в който произвеждаш и продаваш на месец тези бройки, за да ти стане рентабилно производството – това беше трудният момент, това, което ние подценихме“, обясни Бенямин. Той разказа, че решението да произвеждат шоколад е било взето бързо, но ключов се е оказал въпросът има ли необходимост от поредните шоколади и с какво те биха могли да бъдат полезни и иновативни. "От самото начало решихме, че те ще бъдат биосертифицирани, че ще бъдат от растителен произход и суровините ще бъдат добивани без експлоатация на труд. Искахме да бъдат нещо ново, да сме иновативни, т.е. рецептите трябваше да бъдат иновативни. Затова използваме най-различни суперхрани, които да дават вкуса, и разчупваме малко, не правим стандартното. Клиентът това го цени и го търси. Затова мотото на нашите шоколади е "Ново преживяване на шоколада“, обясни предприемачът. В продуктите си производителите влагат суперхрани като рожков, който има подобен вкус, аромат и цвят като какаото, но е изключително полезна и богата на фибри храна, а като подсладител използват не захар, а сушени фурми. "Това е чист продукт, който наподобява шоколад и по никакъв начин не вреди, а допринася за здравословния начин на хранене. Имаме и такива, които са със сушен кокосов нектар, който пак е естествен продукт. Имаме и такива, които са с извлек от царевица – захарен алкохол, който дава сладост, но няма калории и не влияе върху кръвната захар. Имаме и с тръстикова захар“, обясни Красимир Бенямин. В началото двамата предприемачи са подценили българския пазар, а са надценили немския. "Оказа се, че в България много, много хора са готови да дадат пари за нещо, което знаят, че не им вреди, което ги обогатява и което е българско. 20% се продават в България, 80% изнасяме“, обясни още той. |