Дрехите уж евтини, но тази услуга продължава да поскъпва | ||||||
| ||||||
Само за последните два месеца цените на куриерските услуги нараснаха с 40 на сто, алармираха онлайн търговци. Скок Когато куриерската услуга се вдигне за онлайн търговците, те нямат друг избор освен също да повишат стойностите на продуктите, които предлагат. Ако пратката е с безплатен транспорт, тогава търговецът трябва да излезе на загуба заради неизгодните оферти от куриерите към него. Затова масово онлайн магазините компенсират увеличението на разходите си за транспорт с ръст в цените на стоките, които ще изпращат. Затова някои дрехи и обувки, поръчани онлайн, вече са с 10%, дори с 20 на сто по-скъпи. Така на практика цената на куриерската услуга влиза в стойността на самата стока. В дадени случаи куриерът излиза около 58% от стойността на самия продукт. Става дума за стока с тегло до 2-3 кг, уточниха онлайн търговци. Други магазини оставят цените на стоките си както досега, но вдигат цената за доставка за крайния потребител. Например за пратка до 2 кг от 26,25 лв. ще трябва да платите 15,48 лв. доставка. Обем Цената на куриерската фирма към онлайн търговците зависи и от обема пратки. Колкото по-големи обороти правят онлайн магазините към куриерите, толкова цената е по-изгодна. Тя зависи и от други фактори освен от оборота и броя на поръчките. Има специални привилегии, ако даден онлайн търговец е внедрил логото на куриерската услуга в сайта на магазина си. Така се договаря за по-ниска цена с куриерите, защото им прави реклама. Въпреки тези отстъпки цените на куриерските услуги продължават да са изключително високи, коментираха онлайн търговци. И припомниха, че основното оправдание на куриерите е била инфлацията, а по последни данни на националната статистика беше регистрирана месечна дефлация. Въпреки това стойностите на доставките не са се понижили, допълниха търговци. |