National Geographic: Ето защо зрелищният взрив на Starship все пак е успех | ||||||
| ||||||
Въпреки това, както пише The National Geographic в свой коментарен материал, това беше исторически момент. Става въпрос за политането във въздуха на най-голямата и най-мощна ракета, летяла някога. Тълпите от хиляди чуха — и усетиха — от 8 километра разстояние титаничния гръм на десетки от 33-те двигателя на високата 120 метра ракета, които се задействат едновременно. Никой не изглеждаше разочарован, дори SpaceX, която похвали факта, че изобщо е излетяла и се е отлепила от стартовата площадка, единствената част от оборудването, която не се счита за разходна. Възгласите на тълпите, събрани на плажовете източно от Браунсвил, отговаряха на обещанието на основателя на SpaceX Илон Мъск. "Може би успех“, прогнозира той за опита за полет миналата седмица в Twitter. "Гарантирано вълнение.“ "Като летателен тест беше кратък. Подобни взривни финали са потресаващи и не са норма за космически полети. Но унищожаването на ракети е част от дизайнерския етос на SpaceX и една от причините тълпите да се тълпят при тези изстрелвания на прототипи. Компанията очаква нейните прототипи да бъдат загубени, разчитайки на събирането на критични данни за бързо проектиране и тестване на следващия прототип. Повече от 20 минути след изстрелването служителите на SpaceX се събраха в празнични групи, аплодирайки и прегръщайки се. Вълнението беше непресторено - компанията смята това за успех. Гледаха също служители на НАСА, които предоставиха първото си кацане с екипаж на Луната в ръцете на SpaceX. Докато успехът на SpaceX разчита на поемането на рискове в името на скоростта, успехите на космическата агенция на САЩ се основават на наследство от обмисляне и предпазливост. Ракетата, произведена в крайбрежната фабрика на SpaceX, има две масивни части, Super Heavy бустер и горен космически кораб, наречен Starship. Ключова цел на днешния тест беше да се определи дали частите могат безопасно да се разделят по време на полет с висока скорост. На две минути и 52 секунди висок Бъдещите версии на Starship ще могат да носят повече от 150 тона в орбита - 60 тона повече от Falcon Heavy на SpaceX - и да кацат на други планетарни тела като Луната и Марс. Такава ракета може да промени динамиката на изстрелванията в околоземна орбита и дълбокия космос, като носи повече и по-големи полезни товари при едно изстрелване. НАСА също така планира да използва космическия кораб за кацане на астронавти на лунната повърхност веднага след декември 2025 г. като част от програмата "Артемида“ (Artemis). Мъск иска да използва Starship, за да доминира на пазара на тежки ракети и да колонизира Марс. Но този първи полет беше нещо много повече от успеха или неуспеха на всеки един милиардер. Starship и неговият ускорител привлякоха клиенти от космическите туристи до Министерството на отбраната, което иска да използва ракетата като начин за превоз на товари навсякъде по Земята само за 30 минути. |
Още по темата: | общо новини по темата: 18 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/3 ] следващата страница |