КЗП може да поиска промяна в общите условия на телекомите, свързани с увеличаването на таксите | ||||||
| ||||||
Коментарът гласи, че общите условия към договорите са одобрени от секторния регулатор (Комисията за регулиране на съобщенията) и в тях е заложена клауза за индексация, а КЗП към момента няма как да каже дали тя е приложена правилно или не, за да разсъждава в посока упражняване на нелоялна търговска практика. "Със своята позиция КЗП избягва същинския проблем за потребителите. Тук не става въпрос дали телекомите са приложили правилно своята клауза за индексация, а дали съществуването й без реципрочно право за потребителя да се откаже без неустойки е правомерно съгласно Закона за защита на потребителите. КЗП е единствено компетентна да се произнася за неравноправни клаузи в потребителски договори и тя не може да се десезира от тези свои специални правомощия и да ги прехвърля към друг регулатор“, посочва Габриела Руменова от "Ние, потребителите“. Съгласно чл. 148, ал. 2 от Закона за защита на потребителите, "когато в нормативен акт е предвидено държавен орган да одобрява общите условия на договорите с потребители и последващите изменения в тях, те се изпращат на Комисията за защита на потребителите за становище за наличието на неравноправни клаузи. Държавният орган одобрява общите условия на договорите с потребители само ако Комисията за защита на потребителите одобри предоставените и общи условия и след като прецени, че те не съдържат неравноправни клаузи“. Потребителите все още очакват КЗП да оповести решението си относно има ли неравноправни клаузи в общите условия на телекомите. |