Софиянец, който работи в Лондон, печели "Оскари" за визуални ефекти | ||||||
| ||||||
Кирил Мирков е роден в София в семейство, свързано с модата и изкуството. От малък свири на пиано, а голямата му страст е да композира свои парчета на компютърна програма. Когато е на 11 години, майка му заминава в Дюселдорф. През 2001 година той също заминава за Германия заедно със сестра си Таня. Трудно преживява културния шок. Спомня си, че на моменти се разплаквал и искал да се върне в България. На 12 години продължава да композира свои парчета на компютъра, докато един филм не отваря широко очите му за визуалните ефекти – "Матрицата“. Привлича го неудържимо любопитството да разбере как се правят. Когато е в гимназията, във филмовата академия в Лудвигсбург е открита специалност "Визуални ефекти“. Иска се обаче кандидатите да имат поне година стаж. Кирил вече го е натрупал – като ученик работи една година във фирмата "Virtual Republic“ в Дюселдорф. В трети курс в академията се запознава със супервайзър от компанията MPC – Лондон, работи там една година за практиката си, харесва му и след завършването заминава за Острова. Още като студент е номиниран за наградите VES – с дипломната си работа. Тогава издават календар с култови герои от холивудски анимации като Годзила, Елиън, Трансформърс, Кинг Конг, а Кирил и негови състуденти правят видео от минута и половина. Избират Гоблин Кинг от "Властелинът на пръстените“, от втория филм "Хобит: Неочаквано пътешествие“. Две години след като започва работа в MPC, е номиниран за наградите VES. През 2020 получава статуетката в категорията "Най-добри визуални ефекти в рекламата“, еквивалент на "Най-добър филм“ при "Оскар“ за рекламния филм за световноизвестния ликьор "Hennessy: The seven worlds“ ("Хенеси: Седем свята“). Филмът представя седем красиви свята, като този на Кирил – Flowing Flame е от изригващи вулкани в огнени краски. Екипът работи под режисурата на Ридли Скот (“Гладиатор“, "Пришълецът“, "Робин Худ“, "Ханибал“ и много други). За наградите на VES тази година рекламите, създадени с участието на българина, също са с две номинации: за "Най-добри визуални ефекти в рекламата“ за филма "Lego; Rebuild the World" и за "Най-добър анимиран герой в рекламата“ за филма "ING; Do Your Thing; Roary the Lion". |
Още по темата: | общо новини по темата: 3573 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/596 ] следващата страница |