© Impact Press Group | | Най-рисковото трасе в Бургаска област през зимата е пътят към Граничен контролно-пропускателен пункт Малко Търново. Това каза Цветелина Рандева, говорител на Областната дирекция на МВР в Бургас. Много бургазлии преминават по този път, особено през почивните дни, за да пазаруват в близкия турски град Къркларели. „Там има множество завои и се създава реална опасност от подхлъзване на автомобила при заледяване", посочи Рандева. „Колегите от „Пътна инфраструктура" правят всичко възможно да поддържат опесъчени рисковите участъци", каза още тя. Рисков през зимата е и Бургас-Слънчев бряг в частта си в посока Варна. „На автомагистралата препоръчвам водачите да шофират със съобразена скорост и да наблюдават пътните маркировки. Катастрофи могат да възникнат и в отсечката от Бургас до Поморие близо до къмпинг „Европа", която е рискова и през лятото. Ограничението там е 40 км", каза Рандева. По думите й водачите не се съобразяват с посочените ограничения. Изключение правят случаите, в които полицаите награждават примерните шофьори. „Колегите от „Пътна полиция" провеждат инициатива под надслов „Тото полиция", която е свързана с раздаването на подаръци. Шофьорът, които е карал със скорост най-близка до оказаната, бива спиран и получава награда. Това обикновено се случва от началото на юли до средата на август", уточни Рандева. „Характерно за жителите на Бургаска област и изобщо на Южна България е, че не ползват вериги за сняг и си позволяват да карат с летни гуми в зимни условия", каза още Цветелина Рандева. „Най-честите причини за катастрофи през зимата са надценяване на собствените възможности на водачите, а понякога и неопитност", уточни тя. Най-потърпевши от зимните пътни произшествия са водачите от Южна България, тъй като метрологичните условия в тези райони не са толкова сурови. „По коледните и новогодишните празници се оказва, че изобщо не ползваме вериги за сняг или ако имаме, не знаем как да ги поставим, защото за Бургаския регион е характерно, че няма големи снегонаваляния. Изключваме района на Странджа планина", посочи Рандева. „Много е важно от страна на водачите да придобият умения за шофиране, когато има по-големи заледени участъци", каза още тя. Не трябва да се бият рязко спирачки, защото така може да се получи ефектът на завъртането и има реална възможност за преобръщане на автомобилът в крайпътна канавка. Важно е да бъдат проверени чистачките, мигачите, светлините и най-вече гумите", каза Рандева. „Водачът често се оказва жертва на собствената си самонадеяност, ако автомобилът не е преминал техническите прегледи", допълни тя.
Източник: Агенция "Фокус" |