Борбата за надмощие на големите търговски магазини в Бургас се е отразила много зле на местните хлебопроизводители, каза Димитър Людиев, зам.-председател на Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите в България. "Веригите много умело използват производителите, които искат да влязат на други пазари. Те не си дават сметка, че непрекъснато ще бъдат експлоатирани и притискани ценово. Веригите не се интересуват от състоянието на фирмите, използват ги като доставчици", каза още той. Според Людиев производителите на стоки - хранителни продукти, трябва да си търсят друг сигмент на пазара и да участват във веригите, но не на всяка цена. Людиев каза, че всеки производител притиснат с ниски цени, започва да прави компромиси както с качеството на суровините, които ползва, така и с технологиите. "В крайна сметка, колкото и да са ниски цените, когато имаме недоволни клиенти, се отразява на фирмата и на целия бранш", категоричен е той. „Потребителят е уязвен, защото не знае продукти с какво качество купува и какво съдържат. По-прозрачни трябва да бъдат договарянията между производителя и търговеца, особено в сферата на бързо оборотните стоки", каза и Мариана Кукушева, председател на Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите в България. Тя каза, че от федерацията имат предложения за запазването на цената на хляба. „Всички производители на храна да бъдат регистрирани по ДДС без значение от техните обороти и прагове на обороти. Да бъде въведена минимална защитна цена на хляба, в която да се съдържа и търговската отстъпка. Така че потребителят да купува на нашата цена, а не да се увеличи крайната цена на продукта", каза Кукушева.
Източник: Агенция "Фокус" |