Със свито сърце началникът на авиобаза "Граф Игнатиев" разказа за последните минути живот на Владимир Терзиев | ||||||
| ||||||
"Полетът вървеше нормално. Гласът на Вальо беше уверен, сигурен. Докладва че излиза от атака, и че ракетата е сходила нормално. Ситуацията се е развила след това и е била много скоротечна. Останахме до сутринта, чакахме го с надеждата, че има отказ на радиовръзката. Когато горивото свърши, се надявахме, че е катапултирал. Вальо беше пилот с ювелирна техника", разказа той. "С майор Терзиев работим заедно от 2005 г. познаваме се от много врем. Той е човек, изпълнен с добрина, винаги имаше добра дума за всеки, човек с огромно сърце. Независимо от обстановката, успяваше да намери баланс и помагаше на всеки." Той сподели, че е трябвало да съобщи тъжната новина на семейството и че изпитва вина за това, което се е случило След това отидох в дома му. Когато видях семейството му, разбрах откъде тази добрина у Вальо. Не видях укор, не видях обвинения у тях. Не ме попитаха защо. Трябваше да го опазя и да го върна, а те ми казаха: "Благодаря". Съпругата му се изправи и ми каза: "Аз зная, с него сме си говорили за риска и аз зная. Ще се оправим", добави бригаден ген. Николай Русев. Той добави, че докато има авиация и самолети, управлявани от хора, няма как да се избегнат подобни инциденти. "Всеки опит да се спекулира с теми, свързани с бойната ни авиация, опити да се въвличат пилотите ни, инженерно-техническият състав в интриги и в политически реваншизъм, ще срещнат категоричен законосъобразен отпор. Нашата толерантност е изчерпана към тези хора. Летим и ще носим нощното дежурство, но повече компромиси няма да правим и ще говорим." "Българският пилот повече няма да търпи унижението от група хора, които периодично излизат и говорят от наше име и заблуждават обществото. Те се опитват да формират общественото мнение. Ние ще продължим да служим на родината си, а не на чужди каузи. Малка група периодично обикаля медиите и говори за неща, които са некомпетентни и целят да спрат от експлоатация МиГ-29 и да докажат, че са негодни самолети." "Искат да докажат, че пилотите, летели на руска техника, трябва да са освободени едва ли не от служба, тъй като са идеологически нечисти", каза ген. Русев. Той коментира и че летателните часове на пилотите наистина са малко, като майор Терзиев от началото на годината е има 12 ч. и 50 минути нальот, както и всички в авиобазата. |
Още по темата: | общо новини по темата: 100 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/17 ] следващата страница |