2021 ще бъде годината на електронната търговия | ||||||
| ||||||
"Трябва да знаем, че имаме спад на БВП от около 5%, а основният параметър, с който ние отчитаме развитието е съотношението на обема на електронната търговия към БВП“, поясни Найденова. "Наблюдаваме увеличение на дела на електронната търговия в общата икономика на страната. За 2019 г. съотношението е около 1, 53, а за 2020 г., то вече е 1, 73.“ "Над 100% нарасна продажбата на хранителни продукти онлайн. Дълги години супермаркетите инвестираха в инфраструктура, в човешки ресурси, в логистика. Пандемията показа, че това са били необходимите стъпки, за да могат сега да посрещнат завишеното търсене“. По думите на Найденова се е увеличил и процентът на хората, които предлагат фрийланс услуги. През 2021 г. се очаква тенденциите от 2020 г. да продължат. "Очакваме да бъде годината на FMCG (бел. р. бизнеса с бързооборотни стоки) сектора онлайн, тъй като той бележи 100% ръст през предходната година. Също така през 2021 г. голяма част от онлайн търговците ще имплементират иновации в своите онлайн магазини, като например изкуствен интелект, персонализация и ще работят за подобряване на потребителското преживяване“, коментира Найденова. Според нея все повече хора от поколението на милениалите ще се обръщат към брандове, които предлагат стоки и услуги, щадящи природата и околната среда. |