За първи път от 14 години "Слънчев бряг" АД е на печалба | ||||||
| ||||||
"Това е символичен момент, имайки предвид, че "Слънчев бряг“ АД с години бе сочено като губещо, заради редица проблеми, натрупани в миналото“, коментира Златко Димитров, изпълнителен директор. От 2010 г. до момента загубите са намалени с 8 000 000 лв. Акционерното дружеството е 75% собственост на Българската държава, а останалите 25% от акциите са на 24 юридически и 4 224 физически лица. За сравнение през 2019 г., "Слънчев бряг“ АД регистрира счетоводна загуба от 543 000 лв. Въпреки това, дружеството все още е изправено пред предизвикателствата за справяне с кризата, причинена от COVID пандемията. Само за миналия летен туристически сезон приходите от сезонни дейности са намалели общо с 1 069 000 лв., заради отстъпките, които "Слънчев бряг“ АД направи към бизнес операторите в комплекса и редуцирания обем от сезонните дейности. Припомняме, че всички цени за ползване на инфраструктурата и услуги в курорта за сезон 2020 бяха намалени с до 50%, в това число платеното паркиране и цените за тротоарно право. "Слънчев бряг“ АД посрещна тази криза в най-стабилното си финансово състояние в последните 10 години и това ни даде възможност да направим отстъпки към представителите на бизнеса в комплекса, както и да продължим инвестициите в инфраструктурата“,допълва Златко Димитров. Намалението в приходите през 2020 г. отчетливо се вижда в цифрите за ползване на транспортната инфраструктура, които са намалели с 591 000 лв. в сравнение с 2019 г. Вторият осезаем спад е в приходите от тротоарно право, които заради намалените цени бележат спад с 235н000 лв., отчитат от дружеството. За да компенсира тези загуби в следствие на кризата в сектора през 2020 г., дружеството редуцира разходите си, както и започна да извършва със собствен ресурс редица дейности, за които до момента са били използвани външни изпълнители. "Отчитането на печалба за 2020 г. въпреки трудностите, е ясна индикация за напредъка, който продължаваме да постигаме, оставяйки проблемите с наследството от миналото зад гърба си. В същото време желанието ни е да успяваме да правим все по-големи инвестиции в инфраструктурата в Зона Изток на комплекса, което да бъде от полза както за бизнеса, който работи на територията на Слънчев бряг, така и за туристите“, добавя Златко Димитров, изпълнителен директор. |