Голяма част от пътните знаци у нас не отговарят на изискванията | ||||||
| ||||||
Емил Тарасов е сред хилядите пострадали на пътя в последните дни. Инцидентът става на кръговото кръстовище на Сточна гара в София, докато кара скутер. Засечен е от лек автомобил. "От крайна дясна лента прави ляв завой, което не е позволено. Засича цялата колона, а аз като първо превозно средство, за да не се блъсна и за да избегна удара, натискам спирачки и падам", разказва пред Нова телевизия мъжът. Разминал се е с ожулвания и щети по скутера. "Късмет е, че отзад нямаше автобус и превозното средство зад мен спря доста адекватно", поясни той. Емил смята, че вината за инцидента не е само на шофьора на колата. По думите му на Сточна гара няма добра организация на движение. Около мнението, че знаците и маркировката са причина за много от катастрофите се обединиха и пътни експерти. Затова започнаха да правят проверки на качеството им в населените места. Стартът на инспекцията е близо до училище. Първо се прави оглед на знаците за това дали имат стикери за годност. "Ако има стикер, минаваме на следващата стъпка, това е дали знакът е светлоотразителен", заяви Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики. Оказва се, че повечето табели на практика са невидими за шофьорите. "Може би около 70% от пътните знаци в зоната, в която се намираме, не отговарят на минималните изисквания. Те трябва да бъдат подменени", поясни Русинова. Пътните експерти ще сезират всички общини, в които установят негодни знаци, за да стартира процедура по подмяната им. За Сточна гара също ще има препоръка след катастрофата с Емил – да се поставят допълнителни указателни табели, за да не се стига до подобни ситуации. |